Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Habo IF
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Habo IF.
Habo IF
Följ oss för uppdateringar
"Vi ska utveckla cupen till ett event"
Sommarens cup är redan näst intill fullbokad. Men nu gör den populära ungdomsturneringen i fotboll, HaboCupen, en storsatsning inför framtiden.
– Vi vill ta HaboCupen till nästa nivå, från en cup till ett event. För att lyckas med det tar vi in erfarenhet utifrån. Vi har tecknat ett treårsavtal med PR- och kommunikationsbyrån Mediaspjuth, som både blir partner och huvudsponsor, berättar Mattias Hallman, ordförande i Habo IF.
Nästa sommar fyller den populära HaboCupen tio år. Men redan nu är planerna i gång inför jubileet, och man har även inlett en storsatsning för att utveckla ungdomsturneringen på längre sikt.
– Med Mediaspjuth som huvudsponsor och samarbetspartner får vi in kompetens och erfarenhet från stora idrottsevent. Sedan tidigare jobbar de bland annat med världens största cykelmotionslopp Vätternrundan och Åhus Beach, som har utvecklats till Europas största beachhandbollscup, säger Mattias Hallman.
Som samarbetspartner ska Mediaspjuth bidra till att utveckla arrangemanget på flera sätt. Det handlar bland annat om att göra en förflyttning från en renodlad fotbollscup till att bli mer av ett event.
– HaboCupen har alla möjligheter att ta nästa steg. Som fotbollscup är den både välarrangerad och välrenommerad. På sikt ska vi skapa ett event som gör cupen än mer lockandeför deltagande lag och besökare. Det innebär också att HaboCupen blir ett attraktivt evenemang för företag att närvara vid och synas tillsammans med, säger Bengt Spjuth, vd för Mediaspjuth.
Initialt ska HaboCupen få ny logotyp och grafisk profil. Allt för att stärka dess identitet och göra den fortsatta kommunikationen både tydligare och mer effektiv.
– Allt arbete vi gör för HaboCupen har ett mycket tydligt mål. Det ska skapa ett bättre evenemang som ger fler barn och ungdomar möjligheten att spela fotboll. Samtidigt ska det bidra till att öka de ekonomiska intäkterna till klubben, säger Bengt Spjuth.
HaboCupen
HaboCupen startades för åtta år sedan, då kom 22 lag till spel. Sedan dess har cupen växt enormt och i fjol deltog 132 lag från hela södra Sverige, Stockholm, Gotland och Åland.
I år spelas cupen den 27–28 juni och under dagarna beräknas cirka 2 000 spelare och ledare samt 10 000 besökare komma till Slättens IP i Habo.
För mer information, kontakta:
Mattias Hallman, ordförande Habo IF, 070-684 70 69
Bengt Spjuth, vd Mediaspjuth, 070-817 48 88
Konstgräs Slätten P14 Träningsmatch | 20 apr, 13:30 |
F-14 Uppstartsmöte med kvällsaktivitet och övernattning | 20 apr, 15:15 |
Fotboll Herr Mariebo IK (borta) | 20 apr, 15:30 |
Konstgräs Slätten F14 Träning | 20 apr, 15:30 |
Konstgräs Slätten F14 träning | 21 apr, 09:00 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera