• EKO-Cupen 7 juni

    Hej, Nu börjar det dra ihop sig till årets EKO- Cup, och här nedan kommer mer information om dagen. Parkering Det är väldigt begränsat med parkeringar runt omkring Ekhagsvallen. Samåk gärna i den mån det går. I denna länk hittar ni en karta över parkeringsmöjligheterna på Ekhagen. Försök att i första hand välja parkeringsplatser som inte ligger i direkt anslutning till Ekhagsvallen då det fort blir köer. Det kommer finnas parkeringsvakter på plats vid Ekhagsvallen och Järabacken. Cuparrangören rekommenderar att man väljer att svänga av mot Nässjövägen ut ur Ekhagsrondellen för att sedan ta avfarten mot Järabacken i första hand då Ekhagsringen fort gärna blir full. Var ute i god tid, det är en stor cup men mycket folk i omlopp. Lagindelning Lagindelning och spelschema hittar ni i länken nedan samt under Dokument i mappen Cuper och Poolspel 2025. Alla lag kommer att spela 4 st matcher, matchtiden är 1x15 min. Hamburgare och dricka ingår i cupavgiften, mattider står också i spelchemat. Länk till Spelschema Ta med shorts, benskydd, strumpor och vattenflaska. Matchtröja delas ut på plats. Varje lag samlas 30 min innan första matchen vid respektive plan. Om ni får förhinder, ta gärna kontakt med ansvarig lagledare. Plats: Ekhagens IP, Ekhagsringen 51, Jönköping Vi ser fram emot en riktigt rolig dag tillsammans! /Ledarna P16 1 jun 5kommentarer
  • Poolspel 31 maj Habo IF

    God morgon gänget!! Matchschema och lagindelning ligger under dokument! Poolspel Habo Nu hoppas vi vädret är på vår sida och en riktigt lyckad tillställning!!! //Tränarna F16 F-16 31 maj 0kommentarer
  • Vårt uppdrag under Habo-cupen

    Här kommer information inför Habocupen och vårt uppdrag i F19. Habo-cupen är föreningens största inkomstkälla och en helg där det knappast undgår någon att det är fotbollsfest i Habo. Cupen riktar sig till barn i åldrarna 10-13 år, och i år har över 150 lag anmält sig för att tävla på Slättens IP. För föreningen är cupen guld värd och mycket uppskattad! För att kunna genomföra Habo-cupen krävs engagemang från alla aktiva spelare i föreningen. Cupen växer och då behöver vi vara fler som hjälps åt för att detta ska bli en positiv och rolig helg för alla inblandade. Grundtanken är att man bidrar med cirka 3 timmar per aktiv spelare. Ledare i lag som spelar under Habocupen räknas bort vid planeringen av antalet pass per lag. Ledare i lag som inte spelar under Habocupen får räkna med att arbeta under cupen. Ledare i lag som spelar under cupen och även har barn i andra lag meddelar det laget att man är ledare i ett lag som spelar Habocupen. F19 har fått uppgift att hjälpa P11 med städning den 29 juni. Att vi fått denna uppgift handlar helt enkelt om att det var där det behövdes mer funktionärer och att vi har kapacitet i vårt lag för att klara uppgiften. P19 kommer istället att ta hand om alla aktiviteter såsom hoppborg och disco under cupens båda dagar. Det finns pass kvar kl 13-16 men framför allt är det städning kl 16-19 som behövs. Föreningen använder plattformen Favvos för att sköta och effektivisera administrationen och anmälan kring funktionärsuppdrag. Anmälan sker via: https://haboif.favvos.com/ På sidan hittar ni olika uppdrag som vi har tilldelat respektive lag (Vårt uppdrag heter P11 / F19) Ni klickar på Anmäl för det lag man tillhör och sedan väljer ni arbetspass som passar. I anmälan ska ni koppla uppdraget till en medlem (ert barn) genom att uppge barnets personnummer. Om det inte fungerar med barnet personnummer kan ni testa med ert eget, men använd i första hand barnets. Efter anmälan skickas det en bekräftelse till angiven mejladress och ett mejl om att bekräfta ert Favvos-konto. Gå in och skapa ert konto, då kan ni som funktionärer även logga in och se era anmälda uppdraget inne i plattformen. Om vi inte fyller våra pass kommer passen fördelas ut, kan man inte det pass man blir tilldelad ansvarar man själv för att byta, för att undvika detta i största möjliga mån är vi tacksamma om ni som kan bokar själva. Tack för att du bidrar med din tid som funktionär! Tveka inte att höra av er om det dyker upp några frågor. F19 30 maj 0kommentarer
  • Slättendagen

    Hej, Imorgon arrangeras Slättendagen på Slätten kl 10-14. Då finns möjligheten att testa på olika aktiviteter som föreningar i Habo har. Vi i Habo IF kommer ha speedshooting som aktivitet. Kl 12-14 ska Sofie bemanna aktiviteten, vill någon spelare komma och hjälpa till med detta är man mer än välkommen och samtidigt testa andra kul aktiviteter. Ha en härlig fredag! F-12 30 maj 0kommentarer
  • Schema poolspel lördag 31/5

    Hej! På lördag är det återigen dags för poolspel, och efter förra poolspelet har vi tagit beslutet att göra ett schema över de uppdrag vi behöver hjälpas åt med. Det gäller bemanning av vår egen lilla kiosk vid planerna, grilla hamburgare samt bemanna två matchvärdspass. Lägger schemat under Dokument. Jag har alltså satt ihop schemat och stämt av mot anmälda tjejer på lördag så hoppas vi att alla har möjlighet att hjälpa till, när man ändå är där och hejjar på sin tjej =) Som vanligt, hojta till om det är några frågor! Ses på lördag Mvh Sofia F-16 29 maj 3kommentarer
  • Hjälp vid Speed Shooting

    Tjenare På lördag arrangeras Slättendagen, eller HIGH som den heter. Varje förening som är med har en aktivitet mellan 10-14. Vi ska ha speed shooting som man får testa Jag ska ta hand om detta mellan 10-12. Är det någon/några spelare som vill vara med och hjälpa mig? Samlas vid 09.45 på slätten klubbhus klädd med Habo if tröja. Skriv här i kommentarsfältet om ni vill vara med. Hälsningar Tony Dam Junior 29 maj 0kommentarer
  • HABOCUPEN 28-29 JUNI 2025 - FUNKTIONÄRER

    Det är dags att anmäla er som funktionärer till Habocupen den 28-29 juni! Habocupen är ett viktigt evenemang, både för Habo och alla barnen, men framförallt för vår förening! Habocupen är en riktig folkfest som man inte vill missa och en stor anledning till att det är så lyckat, är tack vare alla er engagerade föräldrar/funktionärer! I texten nedan finner ni mycket information om hur ni ska gå till väga och vi uppskattar om tar er tiden att läsa till slutet. Likt tidigare år tar vi hjälp av plattformen Favvos för att sköta och effektivisera administrationen och anmälan kring funktionärsuppdrag. Favvos gör det lättare för dig som funktionär att anmäla dig till uppdrag, bekräfta tilldelade uppdrag samt se de redan genomförda. Ni anmäler er via länken https://haboif.favvos.com/. Varje lag tilldelas olika uppgifter. Oftast ansvarar ett lag för en specifik uppgift, men det händer att man som lag är delaktig i två uppgifter eller delar uppgift med ett annat lag. Det hänger på hur många som krävs på uppgiften och hur många man är i respektive lag. Grundtanken är att man bidrar med cirka 3 timmar per aktiv spelare. På sidan https://haboif.favvos.com/ hittar ni olika uppdrag som vi har tilldelat respektive lag. Man klickar på ”anmäl” för det lag man tillhör. Välj de arbetspass som passar er, det är först till kvarn! Om man kan ställa upp på flera arbetspass kan man göra det i samma anmälan, kryssa i de arbetspassen du har möjlighet till. Minst ett arbetspass/medlem! OBS! Om man inte anmäler sig till ett arbetspass så kommer vi att tilldela pass åt er! Så detta är er chans att själva välja pass som passar er. Anmälan är öppen nu och efter 15 juni kommer vi kontaktföräldrar börja fördela ut pass på de som inte anmält sig! I anmälan ska ni koppla uppdraget till en medlem (ert barn) genom att uppge barnets personnummer, på så sätt kan vi se till att alla ställer upp och hjälper till. Ska ni ta uppdrag för flera barn så anmäler ni er till olika pass och anger personnumret på det barnet som spelar i det laget som arbetspasset tillhör. Ledare i lag som spelar under Habocupen räknas bort när vi planerar antalet pass per lag. Ledare i lag som inte spelar under Habocupen får räkna med att arbeta under cupen. Ledare i lag som spelar under cupen och även har barn i andra lag meddelar det laget att man är ledare i ett lag som spelar Habocupen. Efter anmälan skickas det en bekräftelse till angiven mejladress och ett mejl om att bekräfta ert Favvos konto. Gå in och skapa ert konto, då kan ni som funktionärer även logga in och se era anmälda uppdraget inne i plattformen. Håll gärna utkik i skräpposten ifall ni inte fått något mejl! Tack för att du bidrar med din tid som funktionär! Det är tack vare er som Habocupen fortsätter vara lika lyckad varje år! Vid frågor är ni alltid välkomna att kontakta oss kontaktföräldrar: P19: Linn Björklund Malin Matsdotter Petra Dahlén F19: Lina Bergendahl P19 28 maj 15kommentarer
  • Visa fler nyheter