• Försäljning av gödsel

    Hej! Efter gårdagens föräldrarmöte beslutade vi oss för att börja sälja gödsel. Detta anser vi är en god inkomstkälla och någonting som inte alla föreningar i kommunen säljer, vilket underlättar. Försäljningen kommer gå till på följande vis: Vi vill att ni säljer minst 1st säck. En säck kostar 699kr. Som samtliga får en betalningsavi på. Säcken väger 20kg och räcker till 700kvm gräs. Per såld säck får laget 287kr rätt ner i lagkassan. Snabbt räknat: säljer vi 40 säckar totalt, så får laget in 11.480kr vilket är mer än vad vårat nuvarande saldo i lagkassan är. Försäljningsperioden börjar idag och håller på till 13 april. Därefter lägger vi beställningen på det sålda gödslet och får det levererat vecka 16. Vi vill att ni här nedan i kommentaren skriver de antal säckar ni önskar sälja. Kör hårt! Ledarna i F-17 F17 26 mar 34kommentarer
  • Sammanfattning föräldramöte F17

    Hej allihopa och tack till er som hade orken att dyka upp till klubblokalen igår. Under gårdagen gick vi med stora penseldrag igenom vad som kommer att ske under 2025. Vi gick igenom allt från cuppspel till att anordna eget poolspel. Vi gick igenom ekonomin och kommande insattser från er föräldrar. Vi kommer under dagen att lägga upp en powerpoint kring det vi pratade om. Den kommer ni att hitta under noden "Mer" och under "dokument" Dem beslut som fattades igår på mötet var följande: Komunikationskanaler Alla utskick om träningar och nyheter kommer att fortsätta gå ut via laget.se som tidigare. Nytt är att vi kommer att starta upp olika kanaler i whatsapp för att få ut snabb komunikation om exempelvis vart vi skall samllas inför en cup osv. Försäljning av gödsel - Varje spelare skall sälja minst 1 säck med gödsel för gräsmattan (20kg). Säcken kostar 699 och där hela 287kr är vinst som går direkt till vårt lag. Vi kommer att börja med 2 pallar (40 säckar) känner vi att detta är lyckat så har vi chansen att köpa på oss igen inför hösten. Lagtält F17 planerar att införskaffa ett lagtält med finansiering från våran lagkassa. Detta är tänkt stå uppställt vid varje cuptillfälle och dylikt för att ha en tydlig sammlingspunkt innan mellan och efter matcherna. Mvh Ledarna F17 F17 26 mar 0kommentarer
  • Föräldramöte 2025

    Hej, Tack till er som kom på vårt föräldramöte igår. För er som inte hade möjlighet att närvara finns presentationen under dokument och mappen "huvudmapp". MVH Ledarna P-11 25 mar 0kommentarer
  • Uppdrag för föräldrar i P13 2025

    Hej! Här kommer en samlad information om vad som förväntas av oss föräldrar under 2025. För er som var på föräldramötet blir det mest repetition. Tvätt av matchkläder samt matchvärd vid hemmamatcher Vid hemmamatcher ska vi i år ha två matchvärdar per match. Matchvärdarna ska vara på plats senast vid samma tidpunkt som laget samlas. Västar till matchvärdar hämtas hos våra tränare. Uppdraget finns beskrivet i ett dokument på laget.se men omfattar att ta emot gästande lag, vara behjälplig vid frågor och se till att det hålls en god ton och ordning runt omkring plan. En av matchvärdarna får även uppdraget med att tvätta. Vid bortamatcher är det bara tvätt. Då det är många matcher så se till att tvätta direkt och ta med grejerna vid nästa träning. Eftersom laguttagningen sker löpande under säsongen blir det samma sak med uppdragen för tvätt och matchvärd. Så snart vi vet vilka som ska spela en match kommer vi att lägga ut i Supertext vem som har uppdraget. Arbetsvecka v 38 (15-21 sep) Under arbetsveckan ansvarar laget för bemanning av kiosken på Slätten samt städning av omklädningsrum, klubblokal etc. Instruktioner för veckan finns i vår mapp med dokument på laget.se. Schema för arbetsveckan kommer ut under våren. Matchvärdar, Entrévärdar, Bollvärdar och Kiosk A-lagsmatch sön 21 sep Uppdraget omfattar 8 barn och 4 föräldrar. Instruktioner finns i vår mapp med dokument på laget.se. Schema för vilka som får detta uppdraget kommer ut under våren. Habocupen 28-29 juni Vi kommer att ha samma uppdrag som förra året, dvs matchvärdar. Habocupen är en stor cup med många deltagande lag och vi sätter stort värde på att alla hjälper till för att behålla det goda rykte Habo IF har som arrangör! Om du inte har möjlighet att hjälpa till dessa dagar, meddela någon av oss lagföräldrar detta senast den 20 april så att vi vet om det när vi lägger schema. Om man inte har meddelat innan detta datum behöver man själv lösa med en ersättare. Städdag på Slätten Datum och mer info kommer längre fram men pojklagen städar precis som tidigare år under hösten. Försäljningar för Habo IF I år blir det förutom RC-appen, som redan är genomförd, endast försäljning av Bingolotter (nov-dec). Aktiviteter för att fylla på lagkassan Vi kommer naturligtvis även denna säsong att jobba hårt för att fylla på killarnas egna lagkassa. Då vi fått till oss att många hellre gör uppdrag än att sälja olika saker kommer vi den här säsongen att fokusera på det. Vi har redan två uppdrag inbokade, Motormässan och Diggiloo. Om ni som föräldrar har något uppdrag som vi kan hoppa på, tex genom era arbetsplatser, så hör av er till någon av oss lagföräldrar så tar vi upp bollen. Vi i P13 planerar också att ha ett bord med lotteri under Habocupen. Vi behöver redan nu börja tänka på att samla in vinster till lotteriet. Fundera på om ni vet någon som kan sponsra. Det behöver inte vara jättestora saker men kul om vi kan få till ett bra vinstbord så att många vill köpa våra lotter! Har ni några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av er till någon av oss! // Jill, Karin, Emelie och Frida P-13 24 mar 0kommentarer
  • Schema för städdag, kiosk och matchvärdar 2025

    Hej alla föräldrar! Nu är schemat för städdag, arbetsvecka och matchvärdar klart. I år har vi fler uppdrag/tider och något färre barn än för några år sedan och det innebär att ni oftast står själva i kiosken. Tur att ni är föreningens kioskproffs! 😊På helgerna är ni dock två för det mesta eftersom det är högre tryck då. Vi har valt att schemalägga även städdag och boll- och matchvärdar i år. Boll- och matchvärdar är vi v 20 men även v 25, se schema. Stort tack till er som hört av sig i god tid om att ni inte är hemma under cupen, det har gjort planeringen smidigare. Hoppas tiderna fungerar, annars byter ni på egen hand. Hojta gärna om ni har några frågor eller ser något som inte verkar stämma. Ring eller sms:a gärna någon av oss kontaktföräldrar direkt såvida ärendet inte berör hela laget, då sparar vi lite på varandras mailkorgar 😊 Schemat hittar ni under dokument i mappen ”Arbetsuppgifter 2025”. Ha det gott! Jenny, Emma och Sofia Emma Cunow 0735 20 23 77, Sofia Sandberg 0736 84 32 50, Jenny Kvarnlöf 072 509 92 49. F-14 21 mar 2kommentarer
  • Vi kan tjäna pengar till laget!

    Hej alla föräldrar i P14 Har fått en möjlighet att tjäna 15 000kr till lagkassan. Men jag behöver snabb återkoppling om vi har föräldrar som kan tänka sig jobba 18-20 april 10:30-16:30. Det gäller bilmässan på Elmia. Vi behöver 10st vuxna Arbetet gäller kassa, diskplock, påfyllning av bufféer, fylla på kylar, tömma sopor. Klädsel är vit skjorta ( har man ingen så får man låna) svarta byxor, sköna skor. Kommentera nedan och så snabbt som möjligt då detta är en intresseanmälan med kort varsel. Klädsel ä P-14 21 mar 6kommentarer
  • Föräldramöte & kontaktföräldrar

    Hej alla föräldrar, Nu finns presentationen från gårdagens föräldramöte upplagt på laget.se under dokument (du hittar dokument under ”mer”). Har ni frågor eller synpunkter kring någon del av det vi tog upp, eller kring något annat inför säsongsstarten, så får ni jättegärna höra av er till oss!   Vi fick under kvällen en ny kontaktförälder – Tobias Nilsson (stort tack) – men vi behöver minst en till, gärna fler! Som kontaktförälder har man en central roll i laget för att planera och organisera uppgifter och aktiviteter utanför fotbollsplanen. Uppgifter som ingår är exempelvis: -Ansvara för schemaläggning för våra gemensamma aktiviteter, så som arbetsvecka, försäljningar, poolspel, Habo-cupen. -Kontaktperson för lagets lagkassa och kassör i Digitala Lagkassan. -Hjälpa till med trivselaktiviteter kring fotbollen. Som kontaktförälder ingår du i ledargruppen och du får också en hoodie från föreningen. Vi i ledargruppen hjälper och stöttar varandra med våra olika uppgifter vi har inom laget.   Vi behöver ha klart med minst en till kontaktförälder innan första träningstillfället som är 4/5 – men som sagt, ju fler desto mindre belastning! Kommentera gärna här under inlägget om du är intresserad av att vara kontaktförälder.   Vi önskar er en fin dag! /Ledarna F18 19 mar 0kommentarer
  • Visa fler nyheter